Fundusze Europejskie
Strona główna/Aktualności/Historia Wiktorii i Franka

Historia Wiktorii i Franka

13 Listopada 2024

12 listopada uczniowie klas 4-6 naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowym wyjściu edukacyjnym do Miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki (MOKiS). Tego dnia w Sali Widowiskowej mieli okazję obejrzeć spektakl pt. „Historia Wiktorii i Franka”, który w poruszający sposób opowiadał o powstaniu „Solidarności” i walce Polaków o wolność, ukazując te wydarzenia przez pryzmat przeżyć dwójki dziesięciolatków.
Spektakl opowiadał o przełomowych wydarzeniach sierpnia 1980 roku z perspektywy Wiktorii, dorastającej w Gdańsku w latach osiemdziesiątych, oraz Franka – chłopca z XXI wieku, który przenosi się w czasie, by zobaczyć na własne oczy to, o czym słyszał tylko z opowieści babci. Ta niezwykła podróż w przeszłość pozwala Frankowi, a także młodym widzom, poznać codzienne życie w czasach PRL, a także dostrzec nadzieje i trudności związane z narodzinami „Solidarności”.
Przedstawienie, przygotowane przez reżyserkę Agnieszkę Pniewską, wyróżniało się interaktywną formą, dzięki której uczniowie stali się aktywnymi uczestnikami spektaklu. Aktorzy, wcielający się w role Wiktorii i Franka, nie tylko odgrywali sceny historyczne, ale też angażowali publiczność, zachęcając do wspólnego zastanawiania się nad problemami, z jakimi mierzyli się bohaterowie. Dzięki temu dzieci mogły poczuć emocje związane z życiem w PRL i lepiej zrozumieć, czym była nadzieja niesiona przez ruch „Solidarności”.
Uczniowie z dużym zainteresowaniem śledzili losy bohaterów i byli pod wrażeniem przedstawienia. Spektakl okazał się nie tylko wartościową lekcją historii, ale także emocjonującą przygodą, która przybliżyła im historię naszego kraju w angażujący i przystępny sposób. W rolę Franka wcielił się Gabriel Dubiel, natomiast Wiktorię zagrała Karolina Jakubowska – oboje zyskali sympatię młodych widzów, przekazując wartości takie jak wolność, solidarność i odwaga.
Wyjście na spektakl „Historia Wiktorii i Franka” było bardzo udanym wydarzeniem, które nie tylko wzbogaciło wiedzę historyczną uczniów, ale również zachęciło ich do refleksji nad przeszłością Polski. Interaktywny charakter przedstawienia sprawił, że młodzież mogła lepiej zrozumieć realia tamtych czasów, co z pewnością zapadnie im w pamięć. Cieszymy się, że nasi uczniowie mogli wziąć udział w tak wartościowym wydarzeniu edukacyjnym i mamy nadzieję, że podobne wyjścia staną się stałym elementem naszej szkolnej edukacji historycznej.
Spektakl został zrealizowany we współpracy z Centralnym Przystankiem Historia IPN, który od lat stara się przybliżać młodzieży najważniejsze wydarzenia z przeszłości w sposób nowoczesny i angażujący.

Poniżej galeria zdjęć.

do góry